YKS

YKS (TYT-AYT) Hangi Dersler Var? Kaç Soru Çıkacak?

Üniversiteye geçiş sistemi olarak bilinen YKS sınavında çıkacak testler ve sorular hakkında bu yazımızdan bilgi alabilirsiniz.  YKS TYT dersleri nelerdir? AYT’de hangi dersler var?, MF TM TS DİL dersleri nelerdir?, TYT’de kaç soru var? gibi soruların cevabını aramaya başladı. YKS (TYT-AYT) sınavlarında puan türlerine göre çıkacak derslerin ve soru sayılarına aşağıdan öğrenebilirsiniz.

YKS – TYT Dersleri ve Soru Sayıları

1.oturum olan Temel Yeterlilik Testinde Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimleri testleri karşımıza çıkıyor. Bu testlerde çıkacak soru sayısı ise şöyle;

Türkçe: 40 Soru
Matematik: 40 Soru
Fen Bilimleri: 20 Soru (7 Fizik, 7 Kimya, 6 Biyoloji)
Sosyal Bilimleri: 20 Soru (5 Coğrafya, 5 Tarih, 5 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 5 Felsefe)

YKS – AYT Dersleri ve Soru Sayıları

2.oturum olan Alan Yeterlilik Testinde Matematik, Fen Bilimleri, Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1, Sosyal Bilimler-2, YDT sınavı Yabancı Dil testleri karşımıza çıkıyor. Bu testlerde çıkacak soru sayısı ise şöyle;

Matematik: 40 soru
Fen Bilimleri: 40 soru (14 Fizik, 13 Kimya, 13 Biyoloji)
Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1: 40 soru (24 Edebiyat, 10 Tarih, 6 Coğrafya)
Sosyal Bilimler-2: 40 soru (11 Tarih, 11 Coğrafya, 12 Felsefe, 6 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi)
Yabancı Dil:
80 soru

Sayısal (MF) Dersleri – Hangi Dersler Var?

Sayısal yani MF puan türünden sınava girecek arkadaşların çözmesi gereken testler;
TYT Sınavı + Matematik + Fen Bilimleri

Eşit Ağırlık (TM) Dersleri – Hangi Dersler Var?

Eşit Ağırlık yani TM puan türünden sınava girecek arkadaşların çözmesi gereken testler;
TYT Sınavı + Matematik + Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler 1

Sözel (TS) Dersleri – Hangi Dersler Var?

Sözel yani TS puan türünden sınava girecek arkadaşların çözmesi gereken testler;
TYT Sınavı + Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler 1 + Sosyal Bilimler 2

İngilizce (DİL) Dersleri – Hangi Dersler Var?

Yabancı Dil puan türünden sınava girecek arkadaşların çözmesi gereken testler;
TYT Sınavı + Yabancı Dil Testi

Puan türlerinin çözmesi gereken sınavlar ve testler bu şekildedir. Eğer puan türünüzde güzel bir bölüme yerleşmek istiyorsanız bu testleri çözmelisiniz. Bu testler haricinde çözeceğiniz testler puan türünüzü etkilemez. Mesela şu şekilde sorular çok fazla geliyor. Sayısal öğrencisiyim, sözel testlerini çözersem sayısal puanımı etkiler mi? Sözel testlerini çözmek sayısal puanınızı ne düşürür veya ne arttırır. Fakat zamanınız kalırsa sözel testlerini çözüp sözel puanınızın hesaplanmasını sağlayabilirsiniz.

YKS TYT dersleri hakkında aklınıza takılan soruları yorum kısmından belirtebilirsiniz. Ayrıca diğer YKS yazılarımızı da mutlaka okumalısınız.

En Uygun Fiyatlarla TYT AYT Hazırlık Kitapları için TIKLAYINIZ
En Uygun Fiyatlarla TYT AYT Hazırlık Kitapları için TIKLAYINIZ
Etiketler

İlgili Makaleler

130 Yorumlar

  1. Merhaba . tyt de sadece Türkçe ve matematikten net yaparsak barajı geçebilir miyiz? diğer dersleri çözmeden. Teşekkür ederim.

  2. Merhaba hocam. Ben 2013 üniversite mezunuyum, liseden sözel çıkışlıyım. Tekrar sınava girme niyetim var. Anladığım kadarıyla yaptığımız her soru ilgili alana puan getiriyor. Sorum şu, diyelim ki ben sözel çıkışlı olarak TM’den bölüm seçmek istiyorum ve bunun için matematik de yaptım. Peki TM puanım hesaplanırken TM çıkışlılara göre dezavantajlı mıyım? Katsayı vs.de bir değişiklik oluyor mu? Bir de hangi oturumun kaç dk olduğunu yazar mısınız? Teşekkürler.

  3. Merhaba hocam ben eşit agirlikciyim ayt sınavında matematik+Türkçe +sosyal bilimler çözmemiz gerekiyor peki fen bilimlerinden soru cozersek ve net çıkarırsak puan verir mı bize şimdiden teşekkürler

  4. İyi akşamlar ben bugün tyt sınavına girdim Türkçe ve sosyal bilimler den girdim 2 yıllık acikogretimden bir bölüm düşünüyorum ayt sınavına girmek gerekiyor mu ve tyt ayt puanları birbirlerini etkiler mi ayrıca yarın ayt den yine sınavım var teşekkürler.

  5. Merhaba düz lise okuyorum ve bitmek üzere simdiden üniversite sınavına hazırlanmak istiyorum açık öğretim fakültesi ilahiyat bölümü okumak istiyorum sözel olduğumu biliyorum ama hangi derslere çalışacağımı bilmiyorum sosyal birimler 1-2 ne demek bana yardımcı olur musunuz

  6. Ben hemşirelik istiyorum ayt de sözel olan hiç bi testi çözmeyecek miyim hiç bi etkisi olmuyor mu ve kaç net gerekir tyt ve aytden

  7. BEN SİZE ÖNCEDEN DE BİR SORU SORMUŞTUM CEVABI GELMEDİ. BU YORUMLAR SÜS NİYETİNE Mİ ? SORUM ŞU BEN SAYISALIM TYT SINAVINDA TÜRKÇE ZORUNLU ÇÖZÜLÜCEK DENİLİYOR. BU DOĞRU MU ?

  8. BENİM ALANIM EŞİT AĞIRLIK TYT DE TÜRKÇE-MATEMATİK-SOSYAL ÇÖZMEM YETERLİ DEGİLMİ FEN ÇÖZMEK ZORUNLU DEGİL YANİ FENİ ÇÖZERSEM SAYISAL PUANIM ARTICAK EA YA ETKİSİ VARMI ?

  9. Tıp istiyorum sayısal çalışıyorum ayt+tyt mi girmem gerek bide de hangi dersler tıp için geçerli sayısal yanında sözel de yapmalıyım kaç doğru bana tıp kazandırır yardımcı olur musunuz rica etsem

  10. AYT de gireceğimiz oturumu nasıl seçicez yoksa seçmeden o istediğimiz alanın ders sorularını mı cevaplıycaz

  11. Meslek lisesindeyim muhasebe 12.sınıfım
    Bölümümden dolayı TM deyim ama bende mat yok,zayıfım.Sadece edebiyat ve sosyal bilimler çözüp mat 2 den1 net yapsam yeter mi ?

  12. 11. Sınıf TM öğrencisiyim okulumda SÖZEL sınıf yoktu bende TM seçtim ama ayt de SÖZEL çözüp Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık okumak istiyorum bu mümkün müdür ? Yani TM okuyup sözelden sınava girmemde yasal olarak bir sakınca var mı ? Ve Tmdeki Sözel derslerle Sözel dersleri arasında farkı var mıdır rica etsem bana yardımcı olabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.

  13. ben 10.sınıf ögrencisiyim liseden sonraki sınavlara şimdiden hazırlanamk istiyorum ama liseden sonra hangi sınavlara girecegimi hiç bilmiyorum hiçbir bilgim yok

    rica etsem DETAYLI şekilde anlatırmısınız…
    TEŞEKÜRLER

    1. Tyt ve Ayt’ ye gireceksin. Zaten 11. Sınıfta bölüm seciceksin sayısal veya eşit ağırlık ya da dil. Artık hhangisini istiyorsan ona göre sınava hazırlanıp sınavda da kendi alanının bölümlerini çözeceksin. Hangi bölümü istediğini soylersen sana detaylı bilgi verebilirim.

  14. Ben 2015 öğretmen lisesi mezunuyum dorduncu sinifim cok iyi degildi o zmn girseydim sadece ygs ye girip okuyacaktm simdi hangi sinava girmem lazim saglik bolumu istiyorum en az kac puan almam lazm fizik kimyam iyi degil ama matemtk turkce geometrim cok iyi tarih ve cgrafyayi calisirsam yaparim ama neye calisicam napicam bilmiuorum

  15. Arkadaşlar hukuk mu tercih etmeliyim yoksa tıp mı çok kararsız kaldım daha alan secmedim yardımcı olursanız sevinirim tavsiyeye ihtiyacim var

  16. Ayt 4 yıllık alan bölümlerinde eşit ağırlıktan iç mimarlık tercihleri yapabilir miyim?

    1. Evet yapiliyor ama her ne kadar ic mimarligi ordan okusan bile mimar olmak demek fizik bilmek demektir fizik olmadan meslek hayatinda cok sikinti yasarsin o yuzden sayisaldan girmek daha guvenli ve saglam taban.

  17. Merhaba, ben mütercim tercümanlık bölümünü istiyorum, bunun içinsadece yks ve yks-dil sorularını mı çözmem gerekiyor? Teşekkür ederim.

  18. Arkadaşlar ben hem pmyo hem astsubay yüksek okulu için sınavlara gircem tm ts tf hangilerinden çalışmalıyım hem tyt hem ayt gircem

    1. Pmyo Tyt sınavı ile aldığı için bi bölüm ayrımı yok hangi bölüm olursan ol Tyt de gerekli puanı alırsan Pmyo sınavlarına da girersin

  19. Gastronomi bölümü alımları ts den mi eğer tsdense tm sınavına girip onu tercih edebiliyormuyuz

  20. TM’den sınava gireceğim.. AYT’den Matematik+Türk Dili ve Edebiyatı+Sosyal Bilimler 1 testlerini çözeceğiz ya Sosyal Bilimler 2 yle Tarih ve Coğrafya konuları aynı değil mi? 1-2 diye ayırmışlar kafam karıştı cidden. Lütfen cevaplar mısınız

    1. Evet aynı bende senin gibi merak ettim bir hocaya sormuştum dedi aynıdır konu deyişmemiş yani rahatlıkla çalışabilirsiniz Başarılar Dilerim

  21. Tm ve ts sınavlarının ikisine girebilir miyim?
    Girdiğim taktirde iki bölümden tercih yapabilir miyim?

  22. TYT de genel olarak 9 10 mu çıkıyor? MFyim, TYT ve AYT de ingilizceden sorumlu değil miyim? TYT ve AYT ard arda mı olacak? TYT de tüm dersleri çözmek zorunda mıyım? AYT veya TYT de kendi alanım dışında soru çözersem katkısı olur mu? Hepsini cevaplarsanız sevinirim. Ve bu sayfadaki YKS konuları içerikleri güncel mi?

  23. Merhaba ben birşey sormak istiyorum. Ben eşit ağırlığım ama matematik konusunda hiç başarılı olamıyorum çözmezsem barajı geçebilir miyim ya da iyi bir puan alabilir miyim acaba?

  24. Hafta sonu üni sınavına giricem ama benim sayisalim hic yok ama gene de bütün soruları çözmek istiyorum bir sıkıntı olur mu hocam ?

  25. merhaba ben açık lisede okuyorum sözelciyim açık tan ilahiyat istiyorum tyt de barajı geçersem ama ayt de başarılı olamazsam bu durum tyt puanını etkilermi acaba

  26. Hocam eşit ağırlık bölümünde tyt de hangi dersleri yapacağız
    Ayt de hangi dersleri yapmamız gerekiyor

  27. Merhaba ben TM alanından giricem sorumlu olduğum alanlar dışında mesela fen bilimlerinden de soru çözsem ek bir faydası olur mu benim için?

  28. 2 yillik istiyorum TYT sinavina giricem ek olarak ben ikinci oturum olan AYT sınavına girsem AYT’de aldigim dusuk puan TYT sınavimi etkilermi Tsk

  29. hocam ben acıkogretım bır onlısans a yerlesmek ıstoyorum ne yapmam gerekıyor hangı soruları cevaplamam gerekıyor 1989 meslek lısesı mezunuyum alan yok

  30. Merhaba sozelim yks 9 ve 10 .siniflardanmi cikacak? Fem bilimlerini cozmessek nolur? Lys 9 10 11 12 siniflardanmi cikacak ilk defa girecegim ve bilgi sahibi degilim.

    1. AYT sınavında öğrenciler tüm lise konularından sorumludur fakat genel olarak 11 ve 12. sınıf konuları çıkmaktadır. İstediğin bölüme göre fen çözüp çözmen sana kalmış.

    2. TYT için 9 ve 10. Sınıf konuları çıkacak . Sözel olduğun için fen bilimleri otomatik yapmicaksin önemsiz yani. YKS-AYT yani eski adıyla LYS de ise 11 ve 12. Sınıf konuları çıkacak .

  31. mrb 2 yıllık bölüm e gidicem ama gideceğim bölüm eskiden sayısaldan alıyordu şimdi de öyle ama tyt den fen i çözmemiz gerekiyormu yani puanlar nasıl hesaplanacak. bi sözelcide 2 yıllık sayısal bölümlerine gidebilecekmi yada kendi alanımızı mı çözmemiz lazım tyt den. yani anlatmak istediğim tyt sınavına giricem ama fen i çözmezsemm sayısalın aldığı 2 yıllık bölümlere gidebilicekmiyimm.

  32. Merhaba ben liseyi açıktan okudum düz olarak okudum ben tüm derslerdende eşit şekilde başarımı göstermekmi zorundayım normalde sözelciyim yani sözele yatkınım yoksa kendimi sözel anlamdamı kanıtlamam gerekiyor sadece.

  33. Ben liseyi bitireli 3 yıl oldu açık öğretim cocuk gelişim istiyorum TM denmi girmem gerekiyo sınava ve tyt ye girmem yeterlimi yks ye girmeme gerek varmı

  34. İyi akşamlar. Ben ilk kez ünv sınavina girecegim almadiğim kitap kalmadi dershaneye de gidiyorum yalnız hala düzeimi oturtamadım yazarak anliyorum siye hep yazıya ayıriyorum vaktimi lütfen bu konuda beni aydınlatır mısınız?

    1. Buna cevap verebilmek için senin nasıl çalıştığın, konulara hakim misin, temelin var mı gibi pek çok sorunun cevapları lazım. Okuduğun okuldaki rehber hocandan yardım almanı tavsiye ederim. Onunla beraber güzel bir çalışma planı yapabilirsin.

  35. Merhaba, TYT’de her dersten çözmemiz gerekiyor mu yoksa kendi alanımız dışındakileri seçmeli olarak mı çözeceğiz?

      1. Nasıl yani bugün girilen sınavdaki bize verilen optiğin hepsini doldurmalı miydik ama başka bi site sadece matematik ve türkçe çözmeniz yeterli diğer dersler size puan vermez diyo gitti mi bi senem şimdi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir